
Сьогодні ритуальні товари активно використовуються представниками різних культур світу, як і тисячі років тому. Але, відмінність сьогодення полягає у тому, що сфера ритуальних послуг розвивається, з’являються нові товари та обряди. Серед ключових нововведень варто зазначити онлайн-кладовища. Що це таке і для чого потрібно, розглянемо далі.
Для чого потрібні онлайн-кладовища та що вони собою представляють
Епоха цифрових технологій принесла із собою нову форму пам’яті про померлих, а саме, цифрові онлайн-кладовища. Це новий підхід до вшанування небіжчиків, який дозволяє зберігати та передавати спогади про померлих у цифровому вигляді.
Отже, онлайн-кладовищем є цифрова платформа, яка пропонує користувачам наступну низку дій:
- створення віртуальних меморіалів для померлих;
- розміщення фото та відео спогадів про небіжчика;
- зазначення на онлайн-сторінці меморіалу біографічних даних та іншої інформації щодо померлого.
Крім цього, у всіх відвідувачів такої веб-сторінки є можливість надсилання повідомлень для померлого. У світі вже успішно функціонують подібні сервіси, серед яких Legacy, Forever Missed, Memorial Cloud.
Деякі із зазначених платформ можуть інтегрувати функції для керування цифровою спадщиною, у тому числі зберігати онлайн-акаунти померлих для їх подальшої передачі у спадщину чи для повного їх видалення у будь-який час.

Що таке цифрова пам’ять
Цим поняттям називають сукупність інформації, яка залишається після смерті певної людини у віртуальному просторі. До цифрової пам’яті належать:
- хмарні сервіси по типу Google Drive, Dropbox, де зберігаються документи та файли, доступ до яких можна передавати спадкоємцям;
- сторінки соціальних мереж, у тому числі Instagram, Facebook, Youtube та інших, на яких можна перетворити сторінку померлої людини на цифровий меморіал;
- електронна пошта та месенджери, у тому числі особисті листування померлого, це важлива частина його цифрової спадщини;
- відеоконтент, у тому числі з блоків, які вів померлий.
Керування цифровою спадщиною відбувається після призначенням померлим (за його життя) свого цифрового спадкоємця. Наприклад: у Google можна додати “Inactive Account Manager”, а у Facebook – “Legacy Contact”.
Також важливо створювати архіви особливих даних (можна для цього застосувати зовнішні накопичувачі даних) та регулярно зберігати цінну інформацію. Цифрові активи можна передати будь-якій людині у заповіті.
Висновок
Онлайн-кладовища та цифрова пам’ять є невід’ємними елементами реального життя багатьох цивілізованих країн (США, Канада, Франція, Німеччина). Це як кремація чи класичне поховання, сучасний спосіб увіковічення спогадів про померлого, вказання шани й поваги до нього.