Чорна п’ятниця: як з’явилося свято шалених знижок

Останню п’ятницю листопада називають Black Friday — це день грандіозних знижок і розпродажів, якого з нетерпінням чекають покупці. Однак у найбільш допитливих виникає чимало питань, наприклад: звідки взялася така традиція і якщо це — день розпродажів, то чому він «Чорний»?

У чому суть Чорної п’ятниці?

Традиційний день розпродажів, який слідує за Днем подяки, називають Чорною п’ятницею. Відразу зазначимо, що в останні роки акції починаються вже за кілька днів до Black Friday і тривають загалом майже тиждень.

У період розпродажів виробники та ритейлери пропонують знижки на товари всіх категорій: від одягу та іграшок — до мікрохвильовок https://samsungshop.com.ua/home-appliances/microwave/ і холодильників. Знижки можуть становити від 10% до 70%, а іноді досягають максимуму — 90%. Раніше напередодні Чорної п’ятниці біля магазинів вишиковувалися черги задовго до відкриття, але сьогодні все набагато простіше: якщо ви не хочете стояти в чергах, можете замовити все необхідне в інтернет-магазинах прямо з дому.

З чого все почалося?

У момент своєї появи Black Friday була надзвичайно далека від будь-яких знижок і розпродажів. Як правило, цей момент пов’язують з обвалом ринку золота в США, який стався в 1869 році. Якщо зазирнути ще далі в історію, можна знайти коріння Чорної п’ятниці в 1929 році — за часів Великої Депресії.

Втім, є й інша, набагато симпатичніша легенда. Це історія про кмітливого хлопця Френка Вулворта, який додумався розпродати дрібні сезонні товари в маленькій крамничці в Пенсільванії. Він написав оголошення «Всі товари — по 5 центів» і швидко розпродався (до вечора його продажі збільшилися в шість разів). Такий приклад не міг не надихнути інших крамарів, тому розпродажі перед Різдвом стали їх традиційним заняттям.

Чому в Чорну п’ятницю роблять знижки?

Масштабні розпродажі в Чорну п’ятницю стали влаштовувати у Філадельфії в 50-ті роки минулого століття. На День подяки туди стікалися натовпи туристів, тому торгові компанії скористалися шансом залучити нових клієнтів і розпродати до кінця року товари на складах. Потім за справу взялися маркетологи та швидко нейтралізували негатив, який міг залишатися у зв’язку з назвою. Вони оголосили, що Black Friday — це символ переходу бухгалтерських книг «з червоного в чорне» — зі збитків у прибутки.

Згодом традиція влаштовувати розпродажі в останню п’ятницю листопада вийшла за межі США — її з азартом підхопили європейські країни. Щорічно магазини офлайн і онлайн пропонують щедрі знижки, бонуси та подарунки, змагаючись за увагу покупців. Великою популярністю користуються такі напрямки шопінгу: побутова техніка, комп’ютери та комплектуючі, портативні девайси, одяг і взуття, дитячі іграшки, косметика, домашній текстиль та багато іншого. А найприємніше полягає в тому, що підготувавшись до Чорної п’ятниці та заздалегідь вибравши відповідний товар, можна замовити його онлайн всього в кілька кліків, як тільки з’явиться вигідна знижка!

Розкажи корисну інформацію у соцмережах